Obchodné a reklamačné podmienky
Všeobecné obchodné podmienky
I.
Základné ustanovenia
1. Tieto
všeobecné obchodné podmienky (ďalej len „obchodné
podmienky“) sú vydané:
Ivana
Križeková – Bazoškovo
Murgašova
613/5, 024 01 Kysucké Nové Mesto, Slovensko
IČO:
50295047
DIČ:
1121989561
IČ
DPH: SK1121989561
Okr.
úrad Žilina
Číslo živnostenského registra: 580-57909
Informácie:
Názov
banky: Mbank S.A.
IBAN:
SK62 8360 5207 0042 0567 3063
email
bazee.spolocnost@gmail.com
telefón
+421911325504
(ďalej
len „predávajúci“)
Dozorný orgán
Inšpektorát SOI pre Žilinský kraj
Predmestská 71, P. O. BOX B-89, 011 79 Žilina 1
Odbor výkonu dozoru
tel. č. 041/7632 130, 041/7632 139
2. Tieto
obchodné podmienky upravujú vzájomné práva a povinnosti predávajúceho a fyzickej
osoby, ktorá uzatvára kúpnu zmluvu mimo svoju podnikateľskú činnosť ako spotrebiteľ,
alebo v rámci svojej podnikateľskej činnosti (ďalej len: „kupujúci“) prostredníctvom webového
rozhrania umiestneného na webovej stránke dostupného na internetovej adrese www.bazee.sk
(ďalej je „internetový obchod“).
3. Ustanovenia
obchodných podmienok sú neoddeliteľnou súčasťou kúpnej zmluvy. Odchýlne dojednanie
v kúpnej zmluve má prednosť pred ustanoveniami týchto obchodných podmienok.
4. Tieto
obchodné podmienky a kúpna zmluva sa uzatvárajú v slovenskom jazyku.
II.
Informácie o tovare a cenách
1. Informácie
o tovare, vrátane uvedenia ceny jednotlivého tovaru a jeho hlavných vlastností sú
uvedené u jednotlivého tovaru v katalógu internetového obchodu. Ceny tovaru
sú uvedené vrátane dane z pridanej hodnoty, všetkých súvisiacich poplatkov a
nákladov za vrátenie tovaru, ak tento tovar zo svojej podstaty nemôže byť vrátený
obvyklou poštovnou cestou. Ceny tovaru zostávajú v platnosti po dobu, po ktorú sú
zobrazované v internetovom obchode. Toto ustanovenie nevylučuje dojednanie
kúpnej zmluvy za individuálne dohodnutých podmienok.
2. Všetka
prezentácia tovaru umiestnená v katalógu internetového obchodu je informatívneho
charakteru a predávajúci nie je povinný uzavrieť kúpnu zmluvu ohľadom tohoto
tovaru.
3. V
internetovom obchode sú zverejnené informácie o nákladoch spojených s balením a
dodaním tovaru. Informácia o nákladoch spojených s balením a dodaním tovaru
uvedené v internetovom obchode platí len v prípadoch, keď je tovar doručovaný v
rámci územia Slovenskej republiky.
4. Prípadné
zľavy z kúpnej ceny tovaru nie je možné navzájom kombinovať, ak sa nedohodne
predávajúci s kupujúcim inak.
III.
Objednávka a uzavretie kúpnej zmluvy
1. Náklady
vzniknuté kupujúcemu pri použití komunikačných prostriedkov na diaľku v súvislosti
s uzavretím kúpnej zmluvy (náklady na internetové pripojenie, náklady na telefónne
hovory), hradí kupujúci sám. Tieto náklady sa nelíšia od základnej sadzby.
2. Kupujúci
vykonáva objednávku tovaru týmito spôsobmi:
·
prostredníctvom svojho zákazníckeho
účtu, ak vykonal predchádzajúcu registráciu v internetovom obchode,
·
vyplnením objednávkového formulára
bez registrácie.
3. Pri
zadávaní objednávky si kupujúci vyberie tovar (príslušnú veľkosť, farbu), počet
kusov tovaru, spôsob platby a doručenia.
4. Pred
odoslaním objednávky je kupujúcemu umožnené kontrolovať a meniť údaje, ktoré do
objednávky vložil. Objednávku odošle kupujúci predávajúcemu kliknutím na tlačidlo
dokončiť objednávku. Údaje uvedené v objednávke sú predávajúcim považované za správne.
Podmienkou platnosti objednávky je vyplnenie všetkých povinných údajov v objednávkovom
formulári a potvrdenie kupujúceho o tom, že sa zoznámil s týmito obchodnými
podmienkami.
5. Bezodkladne
po obdržaní objednávky zašle predávajúci kupujúcemu potvrdenie o obdržaní
objednávky na emailovú adresu, ktorú kupujúci pri objednaní zadal. Toto potvrdenie
je automatické a nepovažuje sa za uzavretie zmluvy. Prílohou potvrdenia sú aktuálne
obchodné podmienky predávajúceho. Kúpna zmluva je uzavretá až po prijatí
objednávky predávajúcim. Oznámení o prijatí objednávky je doručené na emailovú
adresu kupujúceho.
6. V
prípade, že niektorú z požiadaviek uvedených v objednávke nemôže predávajúci splniť,
zašle kupujúcemu na jeho emailovú adresu pozmenenú ponuku. Pozmenená ponuka sa
považuje za nový návrh kúpnej zmluvy a kúpna zmluva je v takom prípade uzavretá potvrdením kupujúceho
o prijatí tejto ponuky predávajúcemu na jeho emailovú adresu uvedenú v týchto
obchodných podmienkach.
7. Všetky
objednávky prijaté predávajúcim sú záväzné. Kupujúci môže zrušiť objednávku, pokým
nie je kupujúcemu doručené oznámenie o prijatí objednávky predávajúcim. Kupujúci
môže zrušiť objednávku telefonicky na telefónnom čísle predávajúceho alebo elektronickou
správou na email predávajúceho, obe uvedené v týchto obchodných podmienkach.
8. V prípade,
že došlo ku zjavnej technickej chybe na strane predávajúceho pri uvedení ceny tovaru
v internetovom obchode, alebo v priebehu objednávania, nie je predávajúci
povinný dodať kupujúcemu tovar za túto celkom zjavne chybnú cenu. Predávajúci
informuje kupujúceho o chybe bez zbytočného odkladu a zašle kupujúcemu na jeho emailovú
adresu pozmenenú ponuku. Pozmenená ponuka sa považuje za nový návrh kúpnej zmluvy
a kúpna zmluva je v takom prípade uzavretá
potvrdením o prijatí kupujúcim na emailovú adresu predávajúceho.
IV.
Zákaznícky účet
1. Na
základe registrácie kupujúceho vykonanej v internetovom obchode môže kupujúci pristupovať
do svojho zákazníckeho účtu. Zo svojho zákazníckeho účtu môže kupujúci vykonávať
objednávanie tovaru. Kupujúci môže objednávať tovar tiež bez registrácie.
2. Pri
registrácii do zákazníckeho účtu a pri objednávaní tovaru je kupujúci povinný uvádzať
správne a pravdivo všetky údaje. Údaje uvedené v užívateľskom účte je kupujúci pri
akejkoľvek ich zmene povinný aktualizovať. Údaje uvedené kupujúcim v zákazníckom
účte a pri objednávaní tovaru sú predávajúcim považované za správne.
3. Prístup
k zákazníckemu účtu je zabezpečený užívateľským menom a heslom. Kupujúci
je povinný zachovávať mlčanlivosť ohľadom informácií nevyhnutných k prístupu do
jeho zákazníckeho účtu. Predávajúci nenesie zodpovednosť za prípadné zneužitie zákazníckeho
účtu tretími osobami.
4. Kupujúci
nie je oprávnený umožniť využívanie zákazníckeho účtu tretím osobám.
5. Predávajúci
môže zrušiť užívateľský účet, a to najmä v prípade, keď kupujúci svoj užívateľský
účet dlhšie nevyužíva, či v prípade, kedy kupujúci poruší svoje povinnosti z kúpnej
zmluvy a týchto obchodných podmienok.
6. Kupujúci
berie na vedomie, že užívateľský účet nemusí byť dostupný nepretržite, a to najmä
s ohľadom na nutnú údržbu hardwarového a softwarového vybavenia predávajúceho,
popr. nutnú údržbu hardwarového a softwarového vybavenia tretích osôb.
V.
Platobné podmienky a dodanie tovaru
1. Cenu
tovaru a prípadné náklady spojené s dodaním tovaru podľa kúpnej zmluvy môže kupujúci
zaplatiť nasledujúcimi spôsobmi:
·
bezhotovostne prevodom na bankový
účet predávajúceho IBAN SK62 8360 5207 0042 0567 3063 Mbank S.A.
·
bezhotovostne prevodom na účet
predávajúceho prostredníctvom platobnej brány IBAN SK62 8360 5207 0042 0567
3063 Mbank S.A.
·
dobierkou v hotovosti pri prevzatí
tovaru,
·
v hotovosti pri osobnom
odbere na prevádzke,
2. Spoločne
s kúpnou cenou je kupujúci povinný zaplatiť predávajúcemu náklady spojené s
balením a dodaním tovaru v zmluvnej výške. Ak nie je ďalej uvedené výslovne inak,
rozumie sa ďalej kúpnou cenou aj náklad spojený s dodaním tovaru.
3. V prípade
platby v hotovosti je kúpna cena splatná pri prevzatí tovaru.
V prípade bezhotovostnej platby je kúpna cena splatná do 3 dní od
uzavretia kúpnej zmluvy.
4. V prípade
platby prostredníctvom platobnej brány postupuje kupujúci podľa pokynov
príslušného poskytovateľa elektronických platieb.
5. V
prípade bezhotovostnej platby je záväzok kupujúceho zaplatiť kúpnu cenu splnený
okamihom pripísania príslušnej sumy na bankový účet predávajúceho.
6. Predávajúci
nepožaduje od kupujúceho vopred žiadnu zálohu či inú obdobnú platbu. Úhrada kúpnej
ceny pred odoslaním tovaru nie je zálohou.
7. Podľa
zákona o evidencii tržieb je predávajúci povinný vystaviť kupujúcemu pokladničný
doklad. Zároveň je povinný zaevidovať prijatú tržbu u správcu dane online,
v prípade technického výpadku potom najneskôr do 48 hodín.
8. Tovar
je kupujúcemu dodaný:
·
na adresu určenú kupujúcim v objednávke
·
prostredníctvom výdajne zásielok
na adresu výdajne, ktorú kupujúci určil,
·
osobným odberom v prevádzkarni
predávajúceho.
9. Voľba
spôsobu dodania sa vykonáva v priebehu objednávania tovaru.
10. Náklady
na dodanie tovaru v závislosti na spôsobe odoslania a prevzatia tovaru sú
uvedené v objednávke kupujúceho a v potvrdení objednávky predávajúcim.
V prípade, že je spôsob dopravy dohodnutý na základe zvláštneho požiadavku kupujúceho,
znáša kupujúci riziko a prípadné dodatočné náklady spojené s týmto spôsobom
dopravy.
11. Ak
je predávajúci podľa kúpnej zmluvy povinný dodať tovar na miesto určené kupujúcim
v objednávke, je kupujúci povinný prevziať tovar pri dodaní. V prípade, že je z
dôvodov na strane kupujúceho nutné tovar doručovať opakovane alebo iným spôsobom,
než bolo uvedené v objednávke, je kupujúci povinný zaplatiť náklady spojené s
opakovaným doručovaním tovaru, resp. náklady spojené s iným spôsobom doručenia.
12. Pri
prevzatí tovaru od prepravcu je kupujúci povinný skontrolovať neporušenosť obalov
tovaru a v prípade akýchkoľvek vád toto bezodkladne oznámiť prepravcovi. V prípade
zistenia porušenia obalu nasvedčujúceho neoprávnenému vniknutiu do zásielky
nemusí kupujúci zásielku od prepravcu prevziať.
13. Predávajúci
vystaví kupujúcemu daňový doklad – faktúru. Daňový doklad je odoslaný na emailovú
adresu kupujúceho.
14. Kupujúci
nadobúda vlastnícke právo ku tovaru zaplatením celej kúpnej ceny za tovar, vrátane
nákladov na dodanie, najskôr však prevzatím tovaru. Zodpovednosť za náhodnú stratu,
poškodenie či zničenie tovaru prechádza na kupujúceho okamihom prevzatia tovaru
alebo okamihom, kedy mal kupujúci povinnosť tovar prevziať, ale v rozpore
s kúpnou zmluvou tak neurobil.
VI.
Odstúpenie od zmluvy
1. Kupujúci,
ktorý uzavrel kúpnu zmluvu mimo svoju podnikateľskú činnosť ako spotrebiteľ, má
právo od kúpnej zmluvy odstúpiť aj bez uvedenia dôvodu.
2. Lehota
pre odstúpenie od zmluvy predstavuje 14 dní
·
odo dňa prevzatia tovaru,
·
odo dňa prevzatia poslednej
dodávky tovaru, ak je predmetom zmluvy niekoľko druhov tovaru alebo dodanie niekoľkých
častí
·
odo dňa prevzatia prvej
dodávky tovaru, ak je predmetom zmluvy pravidelná opakovaná dodávka tovaru.
3. Kupujúci
nemôže okrem iného odstúpiť od kúpnej zmluvy:
·
o poskytovaní služieb, ak boli
splnené s jeho predchádzajúcim výslovným súhlasom pred uplynutím lehoty pre
odstúpenie od zmluvy a predávajúci pred uzavretím zmluvy oznámil kupujúcemu, že
v takom prípade nemá právo na odstúpenie od zmluvy a ak došlo k úplnému
poskytnutiu služby,
·
o dodávke tovaru alebo služby,
ktorých cena závisí na výkyvoch finančného trhu nezávisle na vôli predávajúceho
a ku ktorému môže dôjsť v priebehu lehoty pre odstúpenie od zmluvy,
·
o dodávke tovaru, ktorý bol
upravený podľa priania kupujúceho, tovaru vyrobeného na mieru alebo tovaru
určeného osobitne pre jedného kupujúceho,
·
o dodávke tovaru v uzavretom
obale, ktorý nie je vhodné vrátiť z dôvodov ochrany zdravia alebo z
hygienických dôvodov a ktorého ochranný obal bol po dodaní porušený,
·
o dodávke elektronického
obsahu inak ako na hmotnom nosiči, ak sa jeho poskytovanie začalo
s výslovným súhlasom kupujúceho a kupujúci vyhlásil , že bol riadne
poučený o tom, že vyjadrením tohoto súhlasu stráca právo na odstúpenie od
zmluvy,
·
v ďalších prípadoch uvedených
v § 7 ods. 6 zákona č. 102/2014 Z.z. o ochrane spotrebiteľa pri predaji tovaru
alebo poskytovaní služieb na základe zmluvy uzavretej na diaľku alebo zmluvy
uzavretej mimo prevádzkových priestorov predávajúceho v znení nehorších
predpisov.
4. Pre
dodržanie lehoty pre odstúpenie od zmluvy musí kupujúci odoslať prehlásenie o odstúpení
v lehote pre odstúpenie od zmluvy.
5. Odstúpenie
od kúpnej zmluvy zašle kupujúci na emailovú alebo doručovaciu adresu predávajúceho
uvedenú v týchto obchodných podmienkach. Predávajúci potvrdí kupujúcemu bezodkladne
prijatie formulára.
6. Kupujúci,
ktorý odstúpil od zmluvy, je povinný vrátiť predávajúcemu tovar do 14 dní od odstúpenia
od zmluvy. Kupujúci znáša náklady spojené s vrátením tovaru predávajúcemu, a to
i v tom prípade, ak tovar nemôže byť vrátený pre svoju povahu obvyklou poštovnou
cestou.
7. Ak
odstúpi kupujúci od zmluvy, vráti mu predávajúci bezodkladne, najneskôr však do
14 dní od odstúpenia od zmluvy, všetky peňažné prostriedky vrátane nákladov na dodanie,
ktoré od neho prijal, a to rovnakým spôsobom. Predávajúci vráti kupujúcemu prijaté
peňažné prostriedky iným spôsobom len vtedy, ak s tým kupujúci súhlasí a ak mu
tým nevzniknú ďalšie náklady.
8. Ak
odstúpi kupujúci od kúpnej zmluvy, nie je predávajúci povinný vrátiť prijaté peňažné
prostriedky kupujúcemu skôr, než mu kupujúci tovar odovzdá alebo preukáže, že tovar
predávajúcemu odoslal.
9. Tovar
musí vrátiť kupujúci predávajúcemu nepoškodený, neopotrebený a neznečistený a ak
je to možné, v pôvodnom obale. Nárok na náhradu škody vzniknutej na tovare je predávajúci
oprávnený jednostranne započítať proti nároku kupujúceho na vrátenie kúpnej
ceny.
10. Predávajúci
je oprávnený odstúpiť od kúpnej zmluvy z dôvodu vypredania zásob, nedostupnosti
tovaru, alebo keď výrobca, dovozca alebo dodávateľ tovaru prerušil výrobu alebo
dovoz tovaru. Predávajúci bezodkladne informuje kupujúceho prostredníctvom
emailovej adresy uvedenej v objednávke a vráti v lehote 14 dní od oznámení o odstúpenie
od kúpnej zmluvy všetky peňažné prostriedky vrátane nákladov na dodanie, ktoré
od neho na základe zmluvy prijal, a to rovnakým spôsobom, poprípade spôsobom
určeným kupujúcim.
VII.
Reklamácie a záručné
podmienky
·
má tovar vlastnosti, ktoré si
strany dojedali, a ak chýba dojednanie, má také vlastnosti, ktoré predávajúci
alebo výrobca popísal alebo ktoré kupujúci očakával s ohľadom na povahu tovaru
a na základe reklamy predávajúcim vykonanej,
·
sa tovar hodí k účelu, ktorý
pre jeho použitie predávajúci uvádza alebo ku ktorému sa tovar tohoto druhu
obvykle používa,
·
tovar zodpovedá akosti alebo prevedeniu
dohodnutej vzorky alebo predlohy, ak bola akosť alebo prevedenie určené podľa dohodnutej
vzorky alebo predlohy,
·
je tovar v zodpovedajúcom množstve
alebo hmotnosti a
·
tovar vyhovuje požiadavkám právnych
predpisov.
2. V
prípade výskytu vady môže kupujúci predávajúcemu predložiť reklamáciu a požadovať:
·
ak ide o vadu, ktorú je možné odstrániť:
- bezplatné
odstránenie vady tovaru,
- výmenu
tovaru za nový tovar,
·
ak ide o vadu, ktorú nemožno
odstrániť:
- primeranú
zľavu z kúpnej ceny,
- odstúpiť
od zmluvy.
3. Kupujúci
má právo odstúpiť od zmluvy,
·
ak má tovar vadu, ktorú
nemožno odstrániť a ktorá bráni tomu, aby sa vec mohla riadne užívať ako vec
bez vady,
·
ak nemôže tovar riadne užívať
pre opakovaný výskyt vady alebo vád po oprave,
·
ak nemôže riadne tovar užívať
pre väčší počet vád tovaru.
4. Kupujúci
je povinný, čo najskôr po zistení chyby výrobku, odoslať výrobok doporučene na
adresu predávajúceho spolu s kópiou dokladu o kúpe a reklamačným
protokolom s popisom chyby výrobku, prípadne osobne odovzdať tovar na
prevádzke.
5. Predávajúci
je povinný prijať reklamáciu v ktorejkoľvek prevádzkarni, v ktorej je prijatie reklamácie
možné, prípadne i v sídle alebo mieste podnikania. Spotrebiteľ môže reklamáciu
uplatniť aj u osoby určenej predávajúcim. Ak reklamáciu spotrebiteľa vybavuje
osoba určená predávajúcim, táto môže reklamáciu vybaviť iba odovzdaním
opraveného tovaru, inak reklamáciu postúpi na vybavenie predávajúcemu. Predávajúci
je povinný kupujúcemu vydať písomné potvrdenie o tom, kedy kupujúci právo
uplatnil, čo je obsahom reklamácie a aký spôsob vybavenia reklamácie kupujúci
požaduje, ako aj potvrdenie o dátume a spôsobe vybavenia reklamácie, vrátane potvrdenia
o vykonaní opravy a dobe jej trvania, prípadne písomné odôvodnenie zamietnutia reklamácie.
6. Ak
spotrebiteľ uplatní reklamáciu, predávajúci alebo ním poverený zamestnanec
alebo určená osoba je povinný poučiť spotrebiteľa o jeho právach vyplývajúcich
z vadného plnenia. Na základe rozhodnutia spotrebiteľa, ktoré z práv
vyplývajúcich mu z vadného plnenia si uplatňuje, je Predávajúci alebo ním
poverený pracovník alebo určená osoba povinný určiť spôsob vybavenia reklamácie ihneď, v zložitých
prípadoch najneskôr do 30 dní odo dňa uplatnenia reklamácie. Po určení spôsobu
vybavenia reklamácie sa reklamácia vrátane odstránenia vady musí vybaviť ihneď,
pričom v odôvodnených prípadoch možno reklamáciu vybaviť aj neskôr.
Vybavenie reklamácie vrátane odstránenia vady však nesmie trvať dlhšie ako 30
dní odo dňa uplatnenia reklamácie. Márne uplynutie tejto lehoty sa považuje za
podstatné porušenie zmluvy a kupujúci má právo od kúpnej zmluvy odstúpiť alebo
má právo na výmenu tovaru za nový tovar. Za okamih uplatnenia reklamácie
sa považuje moment, kedy dôjde prejav vôle kupujúceho (uplatnenie práva z
vadného plnenia) predávajúcemu.
7. Predávajúci
písomne informuje kupujúceho o výsledku reklamácie, a to najneskôr do 30 dní
odo dňa uplatnenia reklamácie.
8. Právo
z vadného plnenia kupujúcemu nepatrí, ak kupujúci pred prevzatím veci vedel, že
vec má vadu, alebo ak kupujúci vadu sám spôsobil.
9. V
prípade oprávnenej reklamácie má kupujúci právo na náhradu účelne vynaložených
nákladov vzniknutých v súvislosti s uplatnením reklamácie. Toto právo môže kupujúci
u predávajúceho uplatniť v lehote do jedného mesiaca po uplynutí záručnej doby.
10. Voľbu
spôsobu reklamácie a jej vybavenia, ak je viacero možností, má kupujúci.
11. Práva
a povinnosti zmluvných strán ohľadom práv z vadného plnenia sa riadia
§ 499 až 510, § 596 až 600 a § 619 až 627 zákona č. 40/1964 Zb. Občianskeho
zákonníka v znení neskorších predpisov a zákonom č. 250/2007 Z. z., o ochrane spotrebiteľa
v znení neskorších predpisov.
12. Postup
kupujúceho pri reklamácií
a. Kupujúci,
čo najskôr po zistení chyby výrobku, odošle výrobok doporučene na adresu
predávajúceho spolu s kópiou dokladu o kúpe a reklamačným
protokolom s popisom chyby výrobku, prípadne osobne odovzdá tovar na
prevádzke.
VIII.
Doručovanie
1. Zmluvné
strany si môžu všetku písomnú korešpondenciu vzájomne doručovať prostredníctvom
elektronickej pošty.
2. Kupujúci
doručuje predávajúcemu korešpondenciu na emailovú adresu uvedenú v týchto obchodných
podmienkach. Predávajúci doručuje kupujúcemu korešpondenciu na emailovú adresu
uvedenú v jeho zákazníckom účte alebo v objednávke.
IX.
Mimosúdne riešenie sporov
1. Spotrebiteľ
má právo obrátiť sa na predávajúceho so žiadosťou o nápravu, ak nie je spokojný
so spôsobom, ktorým predávajúci vybavil jeho reklamáciu alebo ak sa domnieva,
že predávajúci porušil jeho práva. Spotrebiteľ má právo podať návrh na začatie
alternatívneho (mimosúdneho) riešenia sporu u subjektu alternatívneho riešenia
sporov, ak predávajúci na žiadosť podľa predchádzajúcej vety odpovedal
zamietavo alebo na ňu neodpovedal do 30 dní odo dňa jej odoslania. Týmto nie je
dotknutá možnosť spotrebiteľa obrátiť sa na súd.
2. K
mimosúdnemu riešeniu spotrebiteľských sporou z kúpnej zmluvy je príslušná Slovenská
obchodná inšpekcia, so sídlom: Prievozská 32, 827 99 Bratislava, IČO:
17 331 927, ktorú je možné za uvedeným účelom kontaktovať na adrese
Slovenská obchodná inšpekcia, Ústredný inšpektorát, Odbor medzinárodných
vzťahov a alternatívneho riešenia sporov, Prievozská 32, 827 99 Bratislava 27,
alebo elektronicky na ars@soi.sk
alebo adr.@soi.sk.
Internetová adresa: https://www.soi.sk/.
Platformu pre riešenie sporov on-line nachádzajúcu sa na internetovej adrese
http://ec.europa.eu/consumers/odr je možné využiť pri riešení sporov medzi
predávajúcim a kupujúcim z kúpnej zmluvy.
3. Európske
spotrebiteľské centrum Slovenská republika, so sídlom Mlynské nivy 44/a, 827 15
Bratislave, internetová adresa: http://esc-sr.sk/
je kontaktným miestom podľa Nariadenia Európskeho parlamentu a Rady (EU)
č. 524/2013 z 21. mája 2013 o riešení
spotrebiteľských sporov on-line a o zmene nariadenia (ES) č.
2006/2004 a smernice 2009/22/ES (nariadenie o riešení spotrebiteľských sporov
on-line).
4. Predávajúci
je oprávnený k predaji tovaru na základe živnostenského oprávnenia. Živnostenskú
kontrolu vykonáva v rámci svojej pôsobnosti príslušný Okresný úrad odbor
živnostenského podnikania. Slovenská obchodní inšpekcia vykonáva vo vymedzenom
rozsahu okrem iného dozor nad dodržiavaním zákona č. 250/2007 Z.z. o
ochrane spotrebiteľa v znení nehorších predpisov .
X.
Záverečné ustanovenia
1. Všetky
dojednania medzi predávajúcim a kupujúcim sa spravujú právnym poriadkom
Slovenskej republiky. Ak vzťah založený kúpnou zmluvou obsahuje medzinárodný prvok,
strany sa dohodli, že vzťah sa riadi právom Slovenskej republiky. Týmto nie sú
dotknuté práva spotrebiteľa vyplývajúce z všeobecne záväzných právnych predpisov.
2. Predávajúci
nie je vo vzťahu ku kupujúcemu viazaný žiadnymi kódexmi správania v zmysle
ustanovení zákona č. 250/2007 Z.z. o ochrane spotrebiteľa v znení
nehorších predpisov.
3. Všetky
práva k webovým stránkam predávajúceho, najmä autorské práva k obsahu, vrátane
rozvrhnutia stránky, fotiek, filmov, grafiky, ochranných známok, loga a ďalšieho
obsahu a prvkov, prináleží predávajúcemu. Je zakázané kopírovať, upravovať alebo
inak používať webové stránky alebo ich časť bez súhlasu predávajúceho.
4. Predávajúci
nenesie zodpovednosť za chyby vzniknuté v dôsledku zásahu tretích osôb do
internetového obchodu alebo v dôsledku jeho použitia v rozpore s jeho určením. Kupujúci
nesmie pri využívaní internetového obchodu používať postupy, ktoré by mohli mať
negatívny vplyv na jeho prevádzku a nesmie vykonávať žiadnu činnosť, ktorá by
mohla jemu alebo tretím osobám umožniť neoprávnene zasahovať či neoprávnene užívať
programové vybavenie alebo ďalšie súčasti tvoriace internetový obchod a užívať
internetový obchod alebo jeho časti či softwarové vybavenie takým spôsobom, ktorý
by bol v rozpore s jeho určením či účelom.
5. Kúpna
zmluva vrátane obchodných podmienok je archivovaná predávajúcim
v elektronickej podobe a nie je verejne prístupná.
6. Znenie
obchodných podmienok môže predávajúci meniť či dopĺňať. Týmto ustanovením nie sú
dotknuté práva a povinnosti vzniknuté po dobu účinnosti predchádzajúceho znenia
obchodných podmienok.
7. Prílohou
obchodných podmienok je vzorový formulár pre odstúpenie od zmluvy.
Tieto obchodné
podmienky nadobúdajú účinnosť dňom 24.2.2020